Przejdź do głównej zawartości

Umiejętności miękkie

Coraz częściej spotkać można ofertę szkoleniową w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Co to takiego i czego właściwie na takich szkoleniach uczą? W przeciwieństwie do kompetencji twardych, takich jak np. znajomość języka obcego czy języka programowania, kompetencje miękkie są trudne do sprawdzenia i zmierzenia.


Dotyczą one cech psychofizycznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole czy radzenie sobie ze stresem. Z kompetencjami miękkimi każdy człowiek się rodzi, co nie znaczy, że nie można ich ćwiczyć i rozwijać.

W obecnych czasach umiejętności miękkie są ważnym kryterium przy wyborze pracowników. Poza twardymi kwalifikacjami, popartymi dyplomami i certyfikatami to tylko te umiejętności są oceniane w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywiście zależy to zadania na które aplikujemy.


Blog o podobnej tematyce: Szkolenia sprzedaż


Zdolności interpersonalne są kluczowe w zawodzie handlowca, ale już w mniejszym stopniu np. dla programisty. Bez względu jednak na profesję, umiejętności miękkie również warto rozwijać.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyposażenie w laboratorium

Badania prowadzone w laboratoriach mikrobiologicznych znajdujących się w fabrykach produkcyjnych umożliwiają stałą kontrolę jakości. Z tego sensu jest to niezmiernie ważne miejsce, które ma pomysł na całą produkcję oraz rozwój całej firmy. W kontaktu z tym szczególnie ważne jest częste sprawdzanie stanu sprzęty wykorzystywanego w trakcie wykonywanych badań.

Jaka umowa jest najkorzystniejsza dla pracownika?

Wybór formy umowy, która reguluje charakter zatrudnienia pracownika, jest wyjątkowo ważny. Często pracodawcy narzucają niewłaściwe rodzaje umowy (umowy cywilnoprawne) w momencie, gdy wykonywane obowiązki są przesłanką do zatrudnienia na umowę o pracę. Jaka jest najkorzystniejsza forma zatrudnienia z punktu widzenia pracownika?